آشنایی با shortcut های Atom


در این مطلب قصد داریم، که shortcut های مهم نرم افزار Atom را بررسی کنیم و با آنها آشنا شویم.

CTRLD : این شورتکات یکی از دوست داشتنی ترین شورتکات های نرم افزار اتم میباشد و برای highlight کردن چند گانه کلمات میباشد. اگر هیچ کلمه ای highlight نشده باشد کلمه ای که cursor روی آن قرار دارد را highlight میکند. (مظور از cursor نشانگر موس میباشد) کد زیر را در نظر بگیرید:

<link href="assets/css/bootstrap.min.css" rel="stylesheet" />
<link href="assets/css/vertical-nav.css" rel="stylesheet" />
<link href="assets/css/material-kit.css" rel="stylesheet" />
<link href="assets/css/animate.css" rel="stylesheet" />
<link href="assets/css/fonts.css" rel="stylesheet" />
<link href="assets/css/custom.css?v=1.6" rel="stylesheet" />
<link href="assets/css/rtl.css?v=1.1" rel="stylesheet" />

در کد بالا اگر cursor را روی عبارت assets قرار دهیم و CTRL+D را بزنیم، عبارت assets هایلایت میشود، و با تکرار این عمل، یعنی دوباره زدن CTRL+D assets بعدی هیلایت میشود و با ادامه این روند همه assets ها هایلایت میشوند. حال به جای یک cursor چندین cursor داریم و میتوانیم همزمان در چندین جای فایل تایپ کنیم.

CTRL-D

CTRLSHIFTD : با این شورت کات میتوانید یک لاین را تکرار کنید. در وافع به جای اینکه یک لاین را هایلایت کنید و کپی کنید و در لاین پایین paste کنید، میتوانید از این شورتکات استفاده کنید.

CTRL-SHIFT-D

CTRL یا CTRL : این شورتکات ها برای جابه جه کردن یک لاین در صفحه به کار برده میشوند. فرض کنید که cursor روی یکی لاینی قرار دارد. اگر به عنوان مثال کنترل بالا را بزنید این لاین یک خط بالاتر میرود و با لاین بالایی switch میشود. کنترل پایین نیز برای جابه جاکردن یک لاین رو به پایین به کار برده میشود.

CTRL-ARROW

CTRLClick : این شورتکات برای ایجاد چندیت cursor استفاده میشود. فرض کنید ما قصد داریم در چند جای مختلف از یک فایل چندین cursor ایجاد کنیم. برای این منظور میتوانیم به راحتی از کنترل کلیک استفاده کنیم.

CTRL-CLICK

CTRL/ : از این شورتکات برای کامنت کردن لاین ها استفاده میشود. اگر هیچ لاینی هایلایت نشده باشد، آن لاینی که cursor روی آن قرار دارد را کامنت میکند. اگر هم لاین یا لاین هایی را هایلایت کرده باشید، تمام این لاین ها را کامنت میکند.

CTRL-SLASH

سایر شورتکات های اتم

CTRLL : این شورتکات برای هایلایت کردن یک لاین استفاده میشود، اگر این شورتکات را دوباره بزنید لاین بعد نیز هایلایت میشود.

CTRLT : برای جستجو بین فایل های موجود در پروژه استفاده میشود. این ایزار به شدت قدرتمند است و نام آن Fuzzy Finder میباشد. مثلا فرض کنید قصد پیدا کردن فایل admin-styles.css را دارید. کافی است که در Fuzzy Finder عبارت as را جستجو کنید و این ابزار میتواند فایل مورد نظر شما را پیدا کند.

CTRLW : برای بستن Tab فعلی به کار برده میشود.

CTRLSHIFTT : اگر یک Tab را به اشتباه بستید و قصد داشتید دوباره آن را باز کنید، کافی است از این شورتکات استفاده کنید. این شورتکات Tab هایی که را بسته اید را به ترتیب باز میکند.

CTRLF : برای جستجوی یک عبارت در فایلی که باز است به کاربرده میشود.

CTRLSHIFTF : برای جستجوی یک عبارت در کل پروژه به کار برده میشود

CTRLR : گاهی از اوقات شما نیاز ندارید یک عبارت را در کل فایل جستجو کنید. به عنوان مثال شما قصد دارید تابع sum در فایل test.php پیدا کنید. شما قصد ندارید که از CTRL+F استفاده کنید، چرا که این شورتکات در بین تمام کلمات موجود در فایل جستجو را انجام میدهد. حال اگر از CTRL+R استفاده کنید جستجو فقط در بین تابع های موجود در آن فایل صورت میگیرد.

13 آذر، 1398

علی صیفی
help این مطلب به شما کمکی کرد؟

با لایک کردنتون ما متوجه میشیم چه مطالبی برای مخاطبین ما اهمیت بیشتری داره و در واقع تو ارائه مطالب کاربردی تر با ما کمک میکنید.


lock_open ورود به حساب کاربری

برای دسترسی به این بخش نیاز به ورود به حساب کاربر دارید.

how_to_reg وارد شوید


4 کامنت برای این مطلب یافت شد.


4 سال پیش

سلام بله دستتون درد نکنه

4 سال پیش

خیلی ممنون. واقعا مطالب خیلی خوبی دارین

4 سال پیش

عالیه این مطلب! من دقیقا دنبال همچین چیزی بودم

3 ماه پیش

اقا عالی بنازم

نظر خود را با ما در میان بگذارید...

مطالب اتفاقی


دنیای وب

ایجاد Favicon برای وبسایت

در زبانه همه مرورگر ها یک آیکون مشاهده میشود که خاص هر وبسایت است. به این آیکون که در زبانه مرورگر مشاهده میشود Favico...

دنیای وب

معرفی Flat Icon

Flat Icon یک وبسایت بی نظیر برای دانلود آیکون میباشد. در این وبسایت هزاران آیکون گوناگون برای دانلود وجود دارد و ...

دنیای وب

دانلود template از colorlib

سایت های زیادی در زمینه ارائه قالب های طراحی سایت وجود دارند، که بهترین آنها Colorlib میتوانید روی گزینه Free Theme...